Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Nowy gracz na polskim rynku słodyczy. Turcy wchodzą z mocą

18
Podziel się:

Eti zamierza szybko znaleźć się w pierwszej czwórce graczy naszego ryku i ma na to pokaźne fundusze.

Na razie Eti nie planuje budowy kolejnej fabryki u nas w kraju, słodycze i ciaska będą sprowadzane
Na razie Eti nie planuje budowy kolejnej fabryki u nas w kraju, słodycze i ciaska będą sprowadzane (Twitter/eti)

Duże ambicje i wielkie pieniądze. Eti, lider w słodkościach w rodzimej Turcji, wkracza do Polski. Zamierza szybko znaleźć się w pierwszej czwórce graczy naszego ryku i ma na to pokaźne fundusze.

1,3 mld euro to roczna sprzedaż Eti w Trucji. Firma ma aż 40-proc. udział w rynku dominując przede wszystkim w ciastkach – donosi "Puls Biznesu". Produkcją zajmuje się aż 7 fabryk w kraju i jedna zbudowana za 50 mln euro w Rumunii. To stamtąd będą trafiać do Polski tureckie słodycze.

Na razie Eti nie planuje budowy kolejnej fabryki u nas, ale zamierza z mocą wejść na polski rynek - tak, aby zbudować pozycję plasującą turecką firmę w pierwszej czwórce obok – Marsa, Ferrero czy Mondeleza i to w zaledwie 5 lat.

- Właściciele dali nam solidny budżet na ogólnopolską kampanię reklamową od razu w pierwszym roku działalności. Mowa i o billboardach, i reklamie telewizyjnej dla kilku marek -- zapowiada na łamach PB Aleksandra Chrzanowska, dyrektor generalna Eti w Polsce.

Polski zespół wciąż jest w budowie. Ma liczyć około 40 osób. Jego zadaniem będzie wprowadzenie nad Wisłę dziesięć marek tego tureckiego gracza.

Jak zapowiedziała menadżer firmy, pierwsze produkty pojawią się na polskich półkach w drugim kwartale. Będzie to 35 m.in. batonów czekoladowych, ciastek, herbatników, słonych przekąsek i wyrobów dla dzieci.

Pod koniec roku firma planuje zadebiutować w kolejnej słodkiej kategorii -- tabliczkach czekoladowych. W następnych latach w kolejnych – czytamy w "PB".

Zobacz także: Zobacz także: Całe te słodycze

Firma Eti dynamicznie się rozwija. Pierwszą fabrykę założyła na początku lat 60. Ubiegłego wieku. Dziś ma ich osiem. Firma dystrybuuje około 300 produktów pod 45 markami. Nie tylko zbudowała bardzo silną pozycję na rodzimym rynku, ale też eksportuje do 40 krajów.

inwestycje
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(18)
Atatur
5 lata temu
Jak zmienią skład surowcowy w tym z oleju palmowego to mogą cos zwojowac. A tak...
Platyna
6 lat temu
Z jednej strony DENTOBUSY, z drugiej strony Więcej SŁODYCZY...
bakielit
6 lat temu
Moze bedzie lepsze jak to chemiczne zachodnie gawno
mrufka jak sł...
6 lat temu
Człowiek nie świnia, wszystko zje.
smacznego
6 lat temu
Prawie cała spożywka (cukierki, czekolada, ciastka, masło) oparta jest na rakotwórczym oleju palmowym.